روابط عمومی موسسه زیتون:

دین‌داری در دنیای مدرن امروز به یک مسئله قابل توجه و تامل برای دین شناسان، جامعه شناسان و متخصصان مطالعات فرهنگی تبدیل شده و در صدد آن هستند تا با کنکاش در چالش‌های پیرامون جنبش‌های نوین دینی، به دغدغه‌ها و سوال‌های موجود در این زمینه پاسخ دهند.

سوالاتی از قبیل نسبت عقل‌گرایی و معنویت‌گرایی، موضوعیت داشتن الگو در دین‌داری و آیا در جوامع دینی مدرن باید از «یک الگوی دین‌داری واحد» پیروی کرد یا می‌توان «تنوع الگوهای دین‌داری» را به رسمیت شناخت؟! و ... ازجمله مباحثی هستند که پاسخ روشن و علمی منطبق بر دین می‌تواند منجر به احیای تفکر دینی در دنیای امروزی شود.

مدرسه اندیشه موسسه زیتون ناظر به اهمیت این مسئله و با هدف معرفی گونه‌‌های دین‌داری در دنیای معاصر، ارتقا آگاهی از شیوه حل تعارضات زندگی انسان دین‌دار با جهان مدرن، درک عمیق‌تر از گونه‌های مختلف دین‌داری سازگار با دنیای امروز، شناخت بیشتر از مسئله دوگانه دین‌داری – بی‌دینی افراطی و تلاش برای حل آن، قصد دارد کارگاه «دین‌داری در دنیای مدرن» را به شیوه برخط و با استفاده از مطالعات و پژوهش‌های اساتید .... برگزار نماید.

این کارگاه از 26 مهرماه، در قالب پنج جلسه دوساعته، روزهای پنج‌شنبه از ساعت 18.00 الی 20.00 به شرح ذیل میزبان پژوهشگران و اندیشه پژوهان خواهد بود:

- «سنت و مدرنیته» با ارائه «سید علی باروتیان»

- «گونه‌های دین‌داری در دنیای معاصر» با ارائه «مهدی نساجی»

- «دیانت در کشاکش تاریخی نگری و اختراع سنت» با ارائه «محمدعلی مجاهدی»

- «امکان با امتناع دین‌داری فقه محور» با ارائه «علی اشرف فتحی»

- «آیا دین‌داری گزینش‌گرانه ممکن و مطلوب است؟!» با ارائه «یاسر میردامادی»

وب‌سایت آکادمی زیتون به ه نشانی اینترنتی www.zeitoonacademy.com و نیز صفحه رسمی آکادمی zeitoonacademy@ در شبکه اجتماعی اینستاگرام با افتخار منت