روابط عمومی موسسه زیتون: نشست‌های «بیهقی پلاس» از مجموعه نشست‌هایی است که در هر نوبت برگزاری با استقبال قابل توجه دوستداران ادبیات معاصر و کهن ایران و جهان مواجه شده است و البته حضور چهره نام‌آشنا و صاحب کارنامه‌ای همچون «یاسین حجازی» در افزایش میزان اقبال مخاطبان حرف اول را می‌زند.

حجازی که علاوه بر بازخوانی متون کهن ادبی و تاریخی، دست پری هم در نمایشنامه‌نویسی دارد، حالا و در دوره پاییزه فعالیت مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون، با شکل جدیدی از نشست‌های بیهقی پلاس، چشم‌های خیره شده به فیلم‌های کلاسیک و ذهن‌های غرق‌شده در متون کهن ادبی را کنار هم گرد آورده است.

دوره جدید بیهقی پلاس در قالب هشت جلسه با مدت زمان چهار ساعت برگزار خواهد شد که جلسه اول با عنوان «بیهقی+ اسکات» به نمایش و تحلیل فیلمِ «گلادیاتور» اثر «ریدلی اِسکات» به همراه بازخوانی صفحاتی از مجلد ششم تاریخ بیهقی اختصاص خواهد داشت.

این دورهمی ادبی- هنری روزهای پنج‌شنبه 3 و 10 آبان ماه از ساعت 9.00 الی 14.00 به دو شکل حضوری و برخط میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

در جلسه دوم بیهقی پلاس با عنوان «بیهقی+ کوروساوا» که روزهای 17 و 24 آبان ماه برگزار می‌شود، قرار است ضمن نمایش فیلم «راشومون» ساخته «کوروساوا» مقاله «غلامحسین یوسفی» درباره تاریخ بیهقی با عنوان گزارشگر حقیقت» نیز بازخوانی و بررسی شود.

«بیهقی+ بیضایی» عنوان جلسه سوم از مجموعه جلسات بیهقی پلاس است که روزهای اول و هشتم آذرماه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این جلسه، در کنار بازخوانی بخشی از مجلد هفتم تاریخ بیهقی، به تماشا و نقد و بررسی فیلم «مرگ یزدگرد» اثر «بهرام بیضایی» خواهند نشست.

آخرین جلسه این کارگاه با عنوان «بیهقی+ هیچکاک» شرکت‌کنندگان را به تماشای فیلم «مرد اشتباهی» ساخته «الفرد هیچکاک» دعوت می‌کند و خوانشی هم بر صفحاتی از مجلد هفتم و نهم تاریخ بیهقی خواهند داشت.

از ویژگی‌های دوره پاییزه جلسات بیهقی پلاس؛ مستقل بودن هر دو نشست از دیگر جلسات و فراهم بودن امکان ثبت‌نام و حضور در هریک از جلسات بنا به موضوع مورد علاقه است.

وب‌سایت آکادمی زیتون به نشانی اینترنتی www.zeitoonacademy.com، صفحه رسمی آکادمی در شبکه اینستاگرام با نشانی zeitoonacademy@ و همچنین پیام‌رسان واتس‌اپ، تلگرام یا بله با شماره تماس 09909718663 راهه‌ای ارتباطی عموم علاقه‌مندان با آکادمی زیتون جهت ثبت‌نام دوره‌ها و نیز کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های آکادمی زیتون است.